Työyhteisöt terveydenhuollossa ovat enenevissä määrin kansainvälistymässä ja monikulttuurisia. Työntekijät, asiakkaat ja potilaat tulevat eri taustoista ja ovat monikielisiä. Työyhteisöissä on hyvä osata tunnistaa monimuotoisuuden tuomat haasteet ja voimavarat. Koulutuksen tarkoituksena on tunnistaa erilaisia monikulttuurisuutta ja monimuotoisuutta tukevia työtapoja ja ennakoida haastavia työelämän tilanteita. Koulutuksella voidaan tarjota lisäosaamista monikulttuurisen ja monimuotoisen työyhteisön työtapoihin ja asiakastyöhön.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus soveltuu monimuotoisissa ja monikulttuurisissa työyhteisöissä työskenteleville sekä monikulttuurista asiakastyötä tekeville.
Koulutuksen sisältö
Ajankohta
sopimuksen mukaan
Kesto
Sopimuksen mukaan
Koulutus sisältää sopimuksen mukaan luentoja, reflektoivaa ryhmätyöskentelyä ja työnohjauksellisia case-harjoitteita.
Ohjelmassa
Koulutuksen sisältö suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa yrityksen toiveet huomioiden.
Koulutuksen teemoja voivat olla muun muassa
- Työelämän selkokielisyys ja kielitietoinen ohjaus
- Yksilön moninaisuus käsitteenä (kulttuurinen identiteetti)
- Ammattilaisen identiteetin tukeminen
- Epäasiallinen käytös sekä rasismiin ja syrjivään käyttäytymiseen puuttuminen
- Hofstedejen-malli
Luottamuksen rakentaminen työelämässä
Toteutustapa ja paikka
Koulutus toteutetaan asiakkaan kanssa sovitulla tavalla etäopetuksena, lähiopetuksena Taitotalossa tai asiakkaan tiloissa.
Ota yhteyttä ja pyydä tarjous! Suunnitellaan yhdessä tarpeitanne vastaava koulutuskokonaisuus.