Hankkeen tavoitteena on myös luoda pedagogisia minipelejä opetukseen monialaisessa koulu-yritys-tutkimuslaitos-yhteistyössä huomioiden myös erityistarpeiset.
Hanke toteutetaan 1.12.2021 – 30.11.2023
G.I.G.A.-hankkeen tarkoituksena on luoda mekanismi, joka mahdollistaa eri koulutussektoreiden, yritysten ja tutkimuslaitoksen kohtaamisen ja tiiviin yhteistyön sekä luo konkreettisia etuja niin toimijoille kuin kohderyhmille.
Projekti kokoaa yhteen ammatillisen koulutuksen ohjelmoinnin, pelikehityksen ja pelien graafisen suunnittelun opiskelijat tekemään yhteistyötä yleissivistävän asteen kanssa, ja luomaan omien tutorkouluttajien, pelialan yrityksen ja korkea-asteen oppilaitoksen/tutkimuslaitoksen tuella räätälöityjä, digitaalisia pelejä koulutustarpeisiin. Hanke tuo yhteen asiantuntijoita ja opiskelijoita eri koulutus- ja peliteollisuuden aloilta ja sektoreilta.
Hankkeen tavoitteena on
- edistää ammatillisen pelialan opiskelijoiden työllistymistä ja kansainvälisiä työ/työssä oppimisen mahdollisuuksia helpottamalla asiakasryhmien kohtaamista digitaalisin keinoin
- tukea myös erityistarpeisia oppilaita pedagogisilla peleillä
- tuoda yhteen euroopanlaajuisesti eri koulutussektorien, yritysten ja tutkimus-/testauslaitoksen osaaminen uusien digitaalisten innovaatioiden kehittämiseksi ja sovellettavaan käyttöön.
Hankkeessa kehiteltävien tuotteiden käyttäjäkohderyhmänä ovat kouluikäiset lapset ja heidän opettajansa yleissivistävällä asteella.
Hanketta koordinoi AEL-Amiedu Oy, Taitotalo
Hankekumppanit
Hanke toteutetaan neljän partnerin kesken, kolmesta eri maasta.
Taitotalon lisäksi hankkeen toteuttajina toimivat
- Applied Game Research Institute of the Donau Universitet Krems, Itävalta, korkeakoulu ja tutkimus- ja koulutuskeskus
- St. Paul’s Bay Primary School, Malta, yleissivistävä oppilaitos
- Head Start Technology, Malta, pelialan yritys
Hanke on rahoitettu EU Erasmus+ohjelmasta, jota Suomessa hallinnoi OPH kansainvälistymispalvelut.
