5-vuotias Taitotalo vahvistaa uteliaisuuden voimalla yritysten liiketoimintaa

Taitotalo 5 vuotta, yritysten kumppani
Harvard Business Schoolin professori Francesca Gino on osoittanut, että uteliaisuuden vahvistaminen työyhteisöissä tuo merkittäviä liiketoimintahyötyjä

Taitotalo täyttää viisi vuotta. Juhlistamme vuotta teemalla, jonka ytimessä on strateginen voima, jota maailman menestyneimmät yritykset, kuten Disney, Google ja Microsoft jo hyödyntävät: uteliaisuus.

Miksi uteliaisuus on osa strategiaa?

Harvard Business Schoolin professori Francesca Gino on osoittanut tutkimuksessaan (Harvard Business Review 09/2018), että uteliaisuuden vahvistaminen työyhteisöissä tuo merkittäviä liiketoimintahyötyjä.

Uteliaisuus tuottaa merkittäviä säästöjä 

Ylimmän taso johtajien keskuudessa toteutettu tutkimus osoittaa, että yli 80 % uteliaisuuteen panostavista organisaatioista säästää vuosittain merkittävästi – pienet organisaatiot jopa 100 000 € ja suuret yli miljoona euroa panostamalla uteliaisuuteen.

34 % enemmän luovia ideoita 

Yhden yksikköpisteen lisäys työntekijän uteliaisuudessa lisäsi 34 % hänen tuottamiensa luovien ideoiden määrää.

Vähemmän päätöksentekovirheitä 

Uteliaisuus vähentää taipumusta vahvistusharhaan ja stereotyyppiseen ajatteluun.

Parempaa yhteistyötä ja vähemmän konflikteja 

Uteliaat tiimit kommunikoivat avoimemmin ja työskentelevät sujuvammin.

Korkeampi työn suorituskyky ja asiakaspalvelun laatu

Esimerkiksi asiakaspalvelutyössä uteliaat työntekijät hakevat enemmän tietoa, mikä näkyy laadukkaampana asiakaskokemuksena.

Vaikka 92 % työntekijöistä kokee uteliaisuuden tuovan uusia ideoita ja motivaatiota, vain 24 % kokee uteliaisuutta säännöllisesti työssään – ja 70 % kokee työpaikallaan esteitä kysymysten esittämiselle. 

Lisätietoja

Kati Jussila

Kati Jussila

myynti- ja asiakkuuspäällikkö
Teuvo Kukkonen

Teuvo Kukkonen

myynti- ja asiakkuuspäällikkö, teollisuus
Kari Lepistö

Kari Lepistö

myynti- ja asiakkuuspäällikkö
Pekka Pirnes

Pekka Pirnes

myynti- ja asiakkuuspäällikkö, Oulu

Yrityspalvelut

Mies ja nainen Taitotalon aulassa

Yrityspalvelut

Osaaja- ja osaamistarpeet lähtevät yrityksen liiketoimintastrategiasta. Suunnitelmallinen osaamisen kehittäminen tukee strategian toteutumista. 

Haluamme pitää yhteiskunnan pyörät pyörimässä. Siksi koulutamme ja kehitämme asiakkaidemme osaamista vastaamaan alati muuttuvan maailman tarpeisiin.
Kun nykytasoa verrataan tulevaisuuden vaatimustasoon, tiedetään mitä lisäosaamista tarvitaan.
Autamme miettimään, millä tavoin osaamisen voi hankkia, esimerkiksi työssä oppimalla, mentoroinnilla, koulutuksilla tai valmennuksilla.

Lue lisää Yrityspalvelut

Taitotalo juhlistaa 5-vuotista taivaltaan – taustalla yli 150 vuoden kokemus ammattitaidon kehittämisestä

Taitotalo 5 vuotta, 150 vuotta ammattitaitojen kehittämistä

Taitotalo juhlistaa 5-vuotista taivaltaan – taustalla yli 150 vuoden kokemus ammattitaidon kehittämisestä

Juhlavuoden aikana taitotalolaiset ottavat uteliaisuuden voiman käyttöön ammatillisessa koulutuksessa ja osaamisen kehittämisessä. Tänä vuonna ammattimainen uteliaisuus on keskiössä.

Lue lisää Taitotalo juhlistaa 5-vuotista taivaltaan – taustalla yli 150 vuoden kokemus ammattitaidon kehittämisestä