Tunneälyn merkitys johtamistyössä ja työyhteisön vuorovaikutuksessa on yhä tärkeämpi toimintaympäristön digitaalisuuden ja etätyön lisääntymisen myötä. Tunnetaitava johtaja rakentaa luottamusta, sitouttaa ja innostaa henkilöstöä.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutuksesta hyötyvät johtamis- ja esihenkilötehtävissä toimivat tai asiakastyötä tekevät.
Kysy omaan organisaatioosi räätälöity toteutus.
Koulutuksen sisältö
Tunneälytesti
Osallistujille tarjotaan mahdollisuus TEIQue™ (Trait Emotional Intelligence Questionnaire) – tunneälytestiin ennen koulutuspäivää.
Testi kartoittaa, miten henkilö tunnistaa omia ja toisten ihmisten tunteita. Se kuvaa, miten oman käsityksesi mukaan ymmärrät, käsittelet ja hyödynnät tietoa omista ja toisten tunteista.
Testin jälkeen käydään henkilökohtainen palautekeskustelu.
Koulutuspäivä
Päivän aikana perehdytään tunneälyn osatekijöihin ja tunnetaitojen merkitykseen johtamisessa ja vuorovaikutuksessa. Tavoitteena on tunnistaa ja vahvistaa omia tunnetaitoja johtamisessa ja/tai asiakastyössä ja löytää keinoja huomioida ja kehittää työyhteisön tunneilmastoa tuloksellisen työn pohjaksi.
Ohjelmassa
- Tunnetaidot, niiden merkitys työelämässä ja johtamisessa
- Tunnetaitojen hyödyntäminen arjen johtamisessa, haastavissa tilanteissa ja muutoksessa
- Työyhteisön tunneilmaston ja psykologisen turvallisuuden yhteys toimintaan ja tulokseen
- Työyhteisön tunneilmapiirin huomioiminen ja rakentava vuorovaikutus