Kilpailuetua vastuullisuudesta palvelualoilla Yrityskohtainen

myyjä heviosastolla metsää taustalla

Tulevaisuuden menestyjä ymmärtää, että vastuullisuus ei ole pelkkä trendi vaan keskeinen osa liiketoimintastrategiaa palvelualoilla. Miten tuoda vastuullisuus käytäntöön päivittäisessä toiminnassa ja luoda sillä todellista kilpailuetua palvelualoilla? Tervetuloa mukaan kestävyysvallankumoukseen palvelusektorilla! 

Kenelle koulutus sopii?

Yrityksen vastuullisuusasioista päättäville.

Koulutuksen sisältö

Koulutus tarjoaa palvelualojen organisaatioille tietoa ja käytännön taitoja vastuullisuuden integroimiseksi liiketoimintaansa. Osallistujat oppivat ymmärtämään vastuullisuuden roolin alallaan, hyödyntämään kestävän kehityksen trendejä ja luomaan suunnitelmia vastuullisuuden muuttamiseksi kilpailueduksi. Koulutus auttaa valmistautumaan tulevaisuuden haasteisiin ja kehittämään kestävää menestystä palvelualoilla. 

Koulutus jakautuu kahteen osaan, ensimmäinen osa on noin 30 minuutin verkkokoulutus, joka kasvattaa henkilöstösi ymmärrystä vastuullisuuden merkityksestä palvelu alalla. 

Aiheita muun maussa

  • Johdanto kestävään kehitykseen ja vastuullisuusajatteluun palvelualalla  
  • Palveluiden kestävän kehityksen trendit  
  • Yhteistyömahdollisuudet ja kumppanuudet vastuullisuuden edistämiseksi 
  • Vastuullisuuden viitekehykset ja -ohjelmat  
  • Miten vastuullisuudesta luodaan todellista kilpailuetua? 

 Päivän toinen osa on työpaja, jossa kohdistamme katseemme siihen, miten juuri teidän oma organisaationne voi tehdä vastuullisuudesta kilpailuetua.  

  • Kestävän liiketoiminnan käytännön soveltaminen 
  • Vastuullisuuden muuttaminen kilpailueduksi 
  • Yrityksen tulevaisuuden valmistelu vastuullisuuden näkökulmasta 

Minkälaista toimintaa ja mitä palveluita yrityksellänne tulisi olla, jotta se olisi valmistautunut tulevaisuuden haasteisiin? 

Ota yhteyttä

Roskapostitarkistus

Satu Myllylä

koulutusasiantuntija, johtaminen ja liiketoiminta

Inspiroidu

Uutinen
Vastuullisuusraportin taustalla on lähes kaksi vuotta kestänyt hanke, johon on osallistunut iso joukko Taitotalon henkilöstöä eri ryhmistä ja koulutusaloilta.  Taitotalon laatu- ja vastuullisuuspäällikkö Teija Karjalainen kertoo vastuullisuusraportin olevan ryhmätyön tulos. Karjalaisen mukaan kiitos valmiista raportista kuuluu jokaiselle Taitotalolaiselle.
Teija Karjalainen ja Miisa Helenius seisovat kesäistä maisemaa vasten. Heidän edessään on violetti Taitotalo kyltti.
Blogi
Tämä näkemys auttaa meitä tunnistamaan ja tarkentamaan, millaisiin perususkomuksiin pohjautuva organisaatiokulttuuri tukee tulevaisuudessa menestymistä.Jokaisen organisaation oma persoonallinen kulttuuri perustuu tiettyihin perususkomuksiin. Työyhteisön toimintatavat, prosessit, ihmisten puheet ja käytös kumpuavat näistä perususkomuksista.
Mikko Gerdt
Lue lisää artikkeleita