Kunnossapidon menetelmät ja käytännöt (WCM 1) Seminaari

Nainen ja mies katsovat toisiaan teollisuushallissa.

Kunnossapidon tehtävänä on varmistaa yrityksen liiketoimintastrategian vaatima käyttövarmuus ja tuotannon kokonaistehokkuus. Toiminnan kehittämisen lähtökohtana on, että kaikki organisaation jäsenet tuntevat käytettävät termit ja niiden sisällöt.

Koulutuksen sisältö

Yhteinen kieli

Kunnossapito on pitkäjänteistä ja määrätietoisesti johdettua tavoitteellista toimintaa, joka ottaa huomioon yrityksen ja toimintaympäristön vaatimukset. Tuotannon ja kunnossapidon yhteistyöllä on keskeinen rooli menestyvän tuotantolaitoksen liiketoiminnassa. Eri ryhmien on tunnettava aihealueen käsitteet ja toimintaperiaatteet, jotta yhteiset tavoitteet voidaan savuttaa. 

Tilaisuuden sisältöä:
- Kunnossapidon käsitteet
- Kuntoon perustuva kunnossapito
- Muita kunnossapitolajeja: ehkäisevä, parantava ja korjaava
- Voitelutekniikka
- Kunnossapitohenkilöstön pätevöinti
- Jatkuva parantaminen ja systemaattinen kehittäminen
- Käyttäjäkunnossapidon toimintamalli
- Palveluiden käyttö ja hankinta kunnossapidossa
- Kunnossapito tuotantolaitoksen liiketoiminnan osana

Seminaari on osa kunnossapito- ja tuotantohenkilöstölle suunnattua World Class Maintenance -koulutusohjelmaa (jakso 1), joka tukee ja valmentaa eurooppalaisen EN-15628 standardin mukaisen kunnossapito-osaamisen hankkimista.

Tutustu myös muihin WCM-koulutusohjelman osiin

 

Promaint ry:n jäsenille jäsenalennus. Ilmoita jäsenyydestäsi ilmoittautumisen yhteydessä "Lisätiedot" kentässä.

Kenelle koulutus sopii?

  • tuotannon ja kunnossapidon johto-, kehitys-, suunnittelu- ja työnjohtotehtävissä toimivat henkilöt
  • asiantuntijat, joiden vastuulla on laitoksen johtamisen, talouden ja toiminnan kehittäminen.

Koulutus sopii myös kunnossapidon palveluyrityksissä toimiville henkilölle.

Inspiroidu

Lue lisää artikkeleita